Разделы сайта

Главная

Положение о проведении конкурсов в рамках республиканской акции учащейся молодежи «Жыву ў Беларусі і тым ганаруся» в учреждениях образования района

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Начальнік аддзела адукацыі,

спорту і турызму райвыканкама

___________ Н.У. Здрок

"14"  сакавіка 2018 г.

 

УМОВЫ ПРАВЯДЗЕННЯ

раённых этапаў конкурсаў у

рамках рэспубліканскай акцыі

навучэнскай моладзі «Жыву ў

Беларусі iтым ганаруся» ва

ўстановах адукацыі Ганцавіцкага раёна

  1. Агульныя палажэнні

1.1.     У адпаведнасці з палажэннем аб правядзенні рэспубліканскай акцыі навучэнскай моладзі «Жыву ў Беларусіiтым ганаруся» (далей - Акцыя) (загад Mініcтpaадукацыі Рэспублікі Беларусь ад 11.02.2011 № 65) iпланам правядзення асноўных мерапрыемстваў у рамках Акцыі на 2016 - 2018 гады (пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 17.03.2016 № 10-01-28/513), у 2018 годзе ў рамках Акцыі праводзяцца рэспубліканскія конкурсы:

даследчых работ «Спадчына Беларусі»;

аграбіялагічны конкурс «Юны натураліст»;

творчых работ «А ў нашай хаце свята»;

творчых работ «Шляхам добрых спраў»;

фотаздымкаў «Зямля пад белымі крыламі».

1.2.         Заснавальнікам конкурсаў Акцыі з’яўляецца Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Па даручэнніМіністэрства адукацыі арганізацыйнае iметадычнае забеспячэнне правядзення конкурсаў Акцыі ажыццяўляюць: установа адукацыі «Рэспубліканскі цэнтр экалогііiкраязнаўства», установа адукацыі «Нацыянальны цэнтр мастацкай творчасці дзяцей iмоладзі», установа адукацыі «Рэспубліканскі цэнтр інавацыйнай iтэхнічнай творчасці», рэдакцыя газеты «Пераходны ўзрост»,каардынатарамі абласных этапаў з'яўляюцца абласныя ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей iмоладзі, раённых этапаў – раённыя ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.

1.3.   Удзельнікі конкурсаў - калектывы навучэнцаў устаноў адукацыі, асобныя навучэнцы, творчыя сямейныя калектывы (у 2-х узроставых катэгорыях: да 14 гадоў, 14 гадоў iстарэйшыя).

  1. Тэрміны правядзення конкурсаў.

2.1. Конкурсы праводзяцца ў чатыры этапы з вызначэннем пераможцаўiпрызёраў:

першы этап (адборачны) - ва ўстановах адукацыі, у тым ліку ва ўстановах адукацыі абласнога (Мінскага гарадскога) iрэспубліканскага падпарадкавання;

другі этап (адборачны) - раённы, у тым ліку для гарадоў, якія маюць раённае дзяленне; гарадскі (акрамя г. Мінска);

трэці этап (адборачны) - абласны, Мінскігарадскі. На дадзеным этапе могуць прымаць удзел установы адукацыі абласнога iMінскагагарадскога падпарадкавання;

чацвёрты (заключны) - рэспубліканскі. У рэспубліканскім этапе могуць прымаць удзел установы адукацыі рэспубліканскага падпарадкавання.

2.2. Рэгіянальныя саветы па правядзенні Акцыіўстанаўліваюць тэрміны правядзення адборачных этапаў конкурсаў.

3. Асаблівасці правядзення конкурсаў Акцыі.

3.1.             Пры падрыхтоўцы да ўдзелу ў конкурсах могуць выкарыстоўвацца творчыя iдаследчыя матэрыялы, якія былі напрацаваны ўдзельнікамі конкурсаў за перыяд Акцыі (2006- 2018 гг.).

3.2.        Раённым каардынатарам правядзення конкурсу даследчых работ «Спадчына Беларусі» з'яўляецца дзяржаўная ўстанова адукацыі «Ганцавіцкі раённы цэнтр дзіцяча-юнацкага турызму і краязнаўства».

Конкурс даследчых работ «Спадчына Беларусі»

Удзельнікамі конкурсу з'яўляюцца асобныя навучэнцы ўстаноў адукацыі, навучэнцы аб'яднанняў па інтарэсах устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, творчыя калектывы навучэнцаў устаноў адукацыі ў 2-х узроставых катэгорыях.

Асноўнымі мэтамі i задачамі конкурсу з'яўляюцца: пашырэнне краязнаўчага руху сярод навучэнскай моладзі, далучэнне да гісторыка-культурных i прыродных каштоўнасцей краю;

фарміраванне каштоўнасных арыенцірау, гонару iпaвагі да гісторыі культуры свайго краю праз далучэнне да матэрыяльнай iдухоўнай спадчыны рэгіёна;

садзейнічанне фарміраванню ў маладога пакалення грамадзянска- патрыятычных пачуццяў, адказнасці за адраджэнне iзахаванне гісторыка- культурнай iпрыроднай спадчыны сваёй малой радзімы;

выяўленне малавядомых альбо страчаных фактаў рэгіянальнай гісторыі, адметнасцяў матэрыяльнай i духоўнай культуры;

усебаковае i цэласнае даследаванне, адраджэнне (па магчымасці) страчанай спадчыны рэгіёна;

папулярызацыя мясцовых помнікаў матэрыяльнай i духоўнай спадчыны з мэтай дасведчанасці навучэнскай моладзі i грамадства;

стымуляванне матывацыі навучэнцаў да актыўнага ўключэння ў даследчую дзейнасць, прывіццё даследчых навыкаў;

выяўленне iзаахвочванне лепшых юных даследчыкаў у рэгіёнах – актыўных удзельнікаў конкурсаў Акцыі.

Конкурс праводзіцца па наступных намінацыях: «Матэрыяльная культура»;

«Духоўная культура».

У намінацыі «Матэрыяльная культура» даследуюцца: архітэктурныя аб'екты: замкі, палацы, сядзібы, аб'екты культавага дойлідства, ваенна-гістарычныя аб'екты, аб'екты мясцовага (народнага) дойлідства, асобныя збудаванні i інш.;

аб'екты археалогіі: каменныя крыжы, каменныя бабы, стаянкі, гарадзішчы, селішчы iінш,;

рэгіянальны некропаль (курганы, капліцы-пахавальні, помнікі г.д.) i яго асобныя элементы;

гаспадарчыя, рамесніцкіяiвытворчыя аб'екты - свіраны, вяндлярні, лядоўні, лямусы, стайні, кавярні, бровары, кузьні, цагельні, млыны, паперні, гуты, ставы iводныя каналы, ваданапорныя вежы, паштовыя станцыі, чыгуначныя шляхіiстанцыіiінш.;

аб'екты прыроднай спадчыны: геалагічныя помнікі прыроды (валуны, i інш.), урочышчы, расліны i жывёлы, рэкі, азёры, балоты i інш.;

аб'екты мясцовага традыцыйнага дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва;

мясцовая кухня, рэгіянальны касцюм;

асобныя адметныя аб'екты дадзенай мясцовасці, кнігі, архівы, прадметы побыту i інш.;

зніклыя населеныя пункты.

У намінацыі «Духоўная культура» даследуюцца: аб'екты вусна-паэтычнай i літаратурнай творчасці рэгіёна; мясцовыя абрады, традыцыі i звычаі; адметнасці земляробства iкаляндарна-абрадавай культуры рэгіёна; значныя адметнасці мясцовай мастацкай самадзейнасці; іныя элементы нематэрыяльнай культуры рэгіёна.

У рамках падрыхтоўкіiўдзелу ў конкурсе навучэнцы праводзяць:

збор інфармацыі аб страчанай матэрыяльнай альбо духоўнай спадчыне свайго рэгіёна (навуковай, даведачнай літаратуры, apxiўныхдадзеных, матэрыялаўінтэрнэт-рэсурсаўiг.д.); апытанне мясцовых жыхароў; даследаванне iаналіз сабранага матэрыялу;

афармленне справаздачнага матэрыялу па выніках даследавання аб'екта (аб'ектаў) страчанай спадчыны матэрыяльнай i(або) духоўнай культуры сваёй малой радзімы;

папулярызацыйную iпрапагандысцкую дзейнасць праз CMI, інтэрнэт-рэсурсы, культурна-асветніцкія мерапрыемствы iг.д.

Асноўныя крытэрыі ацэнкі конкурсных матэрыялаў:

адпаведнасць умовам iпатрабаванням конкурсу;

гісторыка-культурныя вартасць сабранага матэрыялу;

навуковасць iаналітычны падыход;

даследчыя навыкі, разважанні са спасылкай на крыніцы, высновы;

культурна-асветніцкая дзейнасць;

наяўнасць выявы аб'екта матэрыяльнай спадчыны рэгіёна ў розныя гады яго існавання (калі магчыма) праз фотаздымак, малюнак, макет (за макеты даследчых аб'ектаў будуць прысуджвацца дадатковыя балы), i(або) відэа-прэзентацыю аб'ектаў нематэрыяльнай (духоўнай) спадчыны мясцовасці.

Конкурсныя работы павінны абавязкова мець дзве тытульныя старонкі (на беларускай iрускай мове) з пазначэннем поўнай назвы ўстановы адукацыі (без скарачэнняў), раёна, вобласці, назвы конкурсу, намінацыіiтэмы, інфармацыі аб аутары работы (прозв1шча, імя, імя па бацьку, клас/аб'яднанне па інтарэсах/група навучання) iаб кіраўніку/кіраўніках (прозвішча, імя, імя па бацьку, пасада), а таксама нумары кантактных тэлефонаў. Конкурсныя матэрыялы прадстаўляюцца ў друкаваным каляровым выглядзе iна электронным носьбіце: CDцiDVD-дыскі (абавязкова).

Конкурсныя работы дасылаюцца на раённы этап у ДУА «Ганцавіцкі раённы цэнтр турзыму і краязнаўства» да 30 верасня 2018 г.

Каардынатарам правядзення конкурсу творчых работ «Юны натураліст» з'яуляецца дзяржаўная ўстанова адукацыі «Ганцавіцкі раённы цэнтр дзіцячай і юнацкай творчасці».

Конкурс «Юны натураліст»

Удзельнікамі конкурсу з'яўляюцца калектывы навучэнцаў аб'яднанняў па інтарэсах устаноў агульнай сярэдняй i дадатковай адукацыі дзяцей i моладзі ва ўзроставай катэгорыі 12-16 гадоў.

Асноўнымі мэтамі i задачамі конкурсу з'яўляюцца: выхаванне патрыятызму iпачуцця любові да Радзімы; фарміраванне экалагічнай культуры ў навучэнскай моладзі, прывіццё паважлівага стаўлення да прыроды роднага краю;

садзейнічанне актывізацыі iпапулярызацыі дзейнасці аб'яднанняў па інтарэсах эколага-біялагічнага профілю;

далучэнне навучэнскай моладзі да пошукавай дзейнасці, якая накіравана на даследаванне жывёльнага iрасліннага свету, а таксама экалагічных асаблівасцей малой радзімы;

выяўленне iзаахвочванне лепшых юных эколагаў iбіёлагаў у рэгіёнах, прадастаўленне дадатковых магчымасцей для ixсамарэалізацыі.

Конкурс праводзіцца па наступных намінацыях:

«Сад на новы лад»;

«Жывая памяць»;

«Сімвалы майго краю».

Намінацыя «Сад на новы лад» (калектыўная, завочная). Прадугледжвае стварэнне навукова-даследчых праектаў па вырошчванні сельскагаспадарчых (агароднінных, ягадных, кветкавых iіншых) раслін у адкрытым грунце з выкарыстаннем інавацыйных ідэй.

Праект уключае справаздачу з дзённікам правядзення вопыту iмультымедыйную прэзентацыю.

Справаздача павінна змяшчаць: тэму i мэту вопыту; год правядзення вопыту (першы i г.д.); пералік i апісанне выкарыстаных культур з указаннем сартоў; перыяд рэалізацыі праекта; месца i ўмовы правядзення вопыту па вырошчванні сельскагаспадарчых раслін; методыку правядзення вопыту; асаблівасці агратэхнікі вырошчвання; каляндарны план работ; дзённік выканання работы; феналагічныя назіранні за ростам i развіццём раслін, дадатковыя назіранні; aпicaннe атрыманых карысных якасцей раслін; высновы; рэкамендацыі па ўкараненні вынікаў праекта; заключэнне кіраўнікапраекта; рэцэнзія вучонага, спецыяліста сельскай гаспадаркі. Абавязковым для выканання з'яўляецца пакрокавае апісаннe выкананай працы, якое падцверджана фотаздымкамі (з фотавыявай дзейнасці юных даследчыкаў).

Асноўнымі крытэрыямі ацэнкі конкурсных матэрыялаў з'яўляюцца: адпаведнасць умовам конкурсу; мэтанакіраванасць даследчай працы; арыгінальнасць ідэі; навуковасць у раскрыцціiадлюстраванні тэмы; дакладнасць iвыразнасць прадстаўленай інфармацыі; тэхнічная якасць матэрыялу.

Намінацыя «Жывая памяць» (калектыўная, завочная). На конкурс прадстаўляецца справаздача аб праведзеных даследаваннях дрэў - аб'ектаў прыроды, дэндралагічных комплексаў мясцовасці.

У населеных пунктах Беларусіiixваколіцах захаваліся дрэвы, якія ўяўляюць высокую прыродную, эстэтычную iгістарычную каштоўнасць, а таксама дрэвы, якія прадстаўляюць асаблівую каштоўнасць для дадзенай установы адукацыі. Гісторыя дрэўiдэндралагічных комплексаў часта звязана з імёнамі вядомых людзей або значнымі гістарычнымі падзеямі. У населеных пунктах iваколіцах могуць сустракацца iдрэвы-помнікі.

Вышэйпералічаныя аб'екты (дрэвы, дэндралагічныя комплексы) даследуюцца навучэнцамі.

Справаздачны матэрыял змяшчае: месца знаходжання аб'екта; біялагічнае апісанне аб'екта: узрост, вышыня, ахоп ствала, плошча праекцыі кроны, асаблівасці знешняга выгляду дрэва; архіўныя звесткі, выпіскі з пісьмовых крыніц, успаміны мясцовых жыхароў, звесткі пра падзеі, якія звязаныя з аб'ектам прыроды; культурна-асветніцкую дзейнасць з мэтай захавання iпапулярызацыі выбранага аб'екта; значнасць аб'екта для дадзенай мясцовасці i(або) краіны, інфармацыя дапаўняецца існуючымі легендамі iпаданнямі (калі маюцца), а таксама фотаздымкамі (калі знойдзены фотаздымкі, якія адлюстроўваюць падзеі, звязаныя з аб'ектамі, тады неабходны тэкставы каментарый падзеі iінфармацыя, дзе знойдзены фотаздымак) iмультымедыйнай прэзентацыяй.

Аб'ём працы не павінен перавышаць 10 друкаваных старонак з улікам ycixдадаткаў (шрыфт 14 TimesNewRoman). Рукапісны матэрыял да конкурсу не дапускаецца.

Асноўныя крытэрьі ацэнкі конкурсных матэрыялаў: адпаведнасць умовам конкурсу; змястоўнасць, інфармацыйная напоўненасць; творчасць, мастацкая прываблівасць; арыгінальнасць падачы матэрыялу.

Намінацыя «Сімвалы майго краю» (калектыўная, завочная). Удзел у намінацыі прадугледжвае стварэнне творчага літаратурнага праекта, якіўключае разважанне (эсэ) аб раслінах iжывёлах («топ-8» раслінiжывёл, не менш 8) дадзенай мясцовасці, якія маглі б быць сімваламі мясцовага рэгіёна.

Конкурсны матэрыял змяшчае літаратурна аздобленыя разважанні аб адметных прадстаўніках флоры iфаўны мясцовасці з меркаваннямі аўтараў наконт выключнасці выбраных раслінiжывёл. Матэрыял дапаўняецца фотаздымкамі.

Аб'ём конкурснай работы - да 4 друкаваных старонак фармата А4 (шрыфт 15 TimesNewRoman).

Асноўныя крытэрыі ацэнкі конкурсных матэрыялаў: адпаведнасць умовам конкурсу; улік рэгіянальных асаблівасцей; арыгінальнасць падачы матэрыялу; мастацкая прываблівасць.

Лепшыя творчыя работы навучэнцаў, якія будуць прадстаўлены на рэспубліканскі этап конкурсу, могуць быць надрукаваны ў сродках масавай інфармацыі з указаннем аўтарства. Дасланыя работы аўтарам не вяртаюцца.

Конкурсныя работы дасылаюцца на папяровым iэлектронным носьбітах.

Прэзентацыі ствараюцца ў фармаце PowerPoint, PDF, або Flash. Колькасць слайдаў складае не болып за 26 адзінак. На першым кадры павінна быць агульная інфармацыя: назва намінацыі; назва конкурснай работы; прозвішча, імя, імя па бацьку аўтараў (цалкам, без скарачэнняў); узрост аўтараў; назва ўстановы адукацыі (згодна са статутам установы адукацыі, без скарачэнняў); паштовы адрас установы адукацыі з назвай раёна, вобласці; нумар кантактнага тэлефона (цалкам). На апошнім кадры неабходна указаць выкарыстаныя інфармацыйныя рэсурсы. Kaлi ў конкурснай працы прысутнічае музычнае суправаджэнне, неабходна указаць назву музычнага твора i аўтара.

Конкурсныя матэрыялы дасылаюцца ў ДУА «Ганцавіцкі РЦДЮТ» да 15 верасня 2018 г.

3.4. Каардынатарам правядзення конкурсу творчых работ «А ў нашай хаце свята» (далей - конкурс) з'яўляецца рэдакцыя газеты «Пераходны ўзрост».

Асноўнымі мэтаміiзадачамі конкурсу з'яўляюцца: фарміраванне ў навучэнскай моладзі грамадзянска-патрыятычных пачуццяўiадказнасці за захаванне духоўна-матэрыяльнай культуры свайго рэгіёна праз далучэнне да літаратурнай дзейнасці;

даследаванне звычаяў малой радзімы, асаблівасцей побыту, мясцовай кухні; адраджэнне iперайманне сямейных традыцый, умацаванне сувязі пакаленняў праз далучэнне моладзі да вывучэння этнаграфіі роднага краю;

папулярызацыя нацыянальнай культуры сярод падлеткаўiў грамадстве ўвогуле;

выяўленне iзаахвочванне лепшых юных журналістаў - актыўных удзельнікаў конкурсаў Акцыі.

Удзельнікамі конкурсу з'яўляюцца асобныя навучэнцы ўстаноў адукацыі ва ўзроставай катэгорыі 12-16 гадоў.

На конкурс прадстаўляюцца індывідуальныя творчыя работы інфармацыйна-публіцыстычных жанраў, у якіх у займальнай форме распавядаецца пра сямейныя традыцыі, звычаі, святы iпадзеі, якія звязаны з адраджэннем духоўна-матэрыяльнай культуры продкаўiабуджаюць у маладога пакалення зацікаўленасць гісторыяй малой радзімы, знаёмяць з асаблівасцяміпобыту, кухні роднага краю; спрыяюць захаванню гісторыка-культурнай спадчыны (абрадаў, звычаяў), павышэнню культурнага ўзроўню асобнага навучэнца i грамадства ўвогуле, а таксама нацыянальнай самасвядомасці юных грамадзян сваей краіны.

Конкурсныя работы (тэкст - да 3000 знакаў (старонка фармата А4), пажадана з фотадакументальным суправаджэннем) прадстаўляюцца ў электронным выглядзе, маюць тытульную старонку (з пазначэннем вобласці, раёна/горада, установы адукацыі, назвы працы), інфармацыю пра аўтара работы (прозвішча, імя, імя па бацьку, клас/група) i пра кіраўніка (прозвішча, імя, імя па бацьку, пасада), а таксама нумары кантактных тэлефонаў.

Конкурс праводзіцца ў адзін этап (рэспубліканскі) у два туры: папярэдніi выніковы.

На папярэднім туры рэдакцыя разглядае дасланыя матэрыялы для вызначэння ixгоднасці да публікацый. Лепшыя творчыя работы друкуюцца (пры неабходнасці - у рэдагаваным выглядзе) на старонках газеты, сайце выдання (www.pvz.by) iвыстаўляюцца на абмеркаванне чытачоў. Іх аўтары становяцца фіналістамі конкурсу iадзначаюцца спецыяльнымі дыпломамі (граматамі) газеты «Пераходны ўзрост». Па выніках абмеркавання чытачоў вызначаецца ўладальнікспецыяльнай узнагароды рэдакцыі газеты «Пераходны узрост»- інфармацыя пра фіналістаў размяшчаецца на «старонцы славы» газеты «Пераходны ўзрост» (на сайце выдання).

На выніковым туры рэспубліканскае журы вызначае пераможцаўiпрызёраў конкурсу.

Конкурсныя матэрыялы дасылаюцца на рэспубліканскі этап конкурсу да 10 верасня 2018 г. на адрас: 220013, г. Мінск, вул. Б. Хмяльнщкага, 10а. Тэлефон/факс: (017) 2871959, e-mail: p_vozrast@tut.by.

3.5. Каардынатарам правядзення конкурсу творчых работ«Шляхам добрых спраў» з'яўляецца ўстанова адукацыі «Ганцавіцкі раённы цэнтр дзіцячай і юнацкай творчасці »

Удзельнікамі конкурсу з'яўляюцца асобныя навучэнцы, калектывы навучэнцаў устаноў адукацыі.

Асноўнай мэтай iзадачамі конкурсу з'яўляюцца: фарміраванне ў навучэнскай моладзі грамадзянска-патрыятычных пачуццяў iадказнасці за сваё будучае;

выхаванне ў падрастаючага пакалення пазітыўных маральна- каштоўнасных установак iміласэрніцкіх якасцей;

выяўленне iраспаўсюджванне творчых ініцыятыў, новых падыходаў да работы валанцёраў;

павышэнне іміджу валанцёраў, актывізацыя валанцёрскай дзейнасці сярод навучэнскай моладзі на падставе ўсталяваных традыцый iз улікам сучасных падыходаў да выхавання;

далучэннне дзяцей iмоладзі да сацыяльна-актыўнай дабравольніцкай грамадскай дзейнасці.

Конкурс праводзіцца па наступных намінацыях:

«Крок дабрыні» (калектыўная);

«Рэха ў будучыню»(індывідуальная).

У намінацыі«Крок дабрыні» на конкурс прадстаўляецца творчая работа, у якую ўваходзіць:

інфармацыя аб зараджэнні валанцёрскай дзейнасці калектыву (гісторыя, традыцыі, мэты);

апісанне валанцёрскай дзейнасці, поспехаў i дасягненняў; погляд аўтараў работы на будучыню валанцёрскай дзейнасці (прапановы па ўдасканаленні дзейнасці, распаўсюджваннеінавацыйных ідэй, форм, дабравольніцкіх тэхналогій, павышэнннеіміджу валанцёраiфарміраванне сацыяльна актыўнай асобы);

Выпіскі з пісьмовых крыніц, фотаздымкі, матэрыялы сродкаў масавай інфармацыі i інш.

У намінацыі «Рэха ў будучыню» на конкурс прадстаўляюцца: рэкламны відэаролік, у якім прапагандуецца iпапулярызуецца міласэрніцкая, грамадска-карысная дзейнасць;

тэкставая анатацыя работы i кароткія звесткі аб аўтары. Пры падрыхтоўцы відэаматэрыялу аўтар павінен выступіць у ролі рэжысёра, аператара, сцэнарыста або акцёра.

Патрабаванні да відэароліка: працягласць - да 5 хвілін, тэхнічныя параметры: фармат - .avi, .mpg або .wmv.

Асноўныя крытэрыі ацэнкі конкурсных матэрыялаў: адпаведнасць умовам конкурсу; змястоўнасць, інфармацыйная напоўненасць; творчасць, мастацкая прываблівасць, арыгінальнасць падачы матэрыялу.

Конкурсныя матэрыялы прадастаўляюцца ў ДУА «Ганцавіцкі РЦДЮТ» да 15 верасня 2018 г.

3.6. Каардынатарам правядзення конкурсу фатаздымкаў «Зямля над белымі крыламі» (далей - фотаконкурс) з'яўляецца ДУА «Ганцавіцкі раённы цэнтр дзіцяча-юнацкага турызму і краязнаўства».

Удзельнікамі фотаконкурсу з'яўляюцца навучэнцы, калектывы навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй, прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай, вышэйшай, дадатковай адукацыі дзяцей iмоладзі ў дзвюх узроставых катэгорыях: 10-14 гадоу (уключна); 15-21 год (уключна).

Асноунымі мэтамі iзадачамі фотаконкурсу з'яўляюцца: грамадзянскае iпатрыятычнае выхаванне дзяцей iмоладзі праз ixактыўнае ўключэнне ва ўсебаковае вывучэнне гісторыі, культуры i прыроды роднага краю сродкамі фотамастацтва;

фарміраванне ў маладога пакалення адказнасці за захаванне гісторыка-культурнай i прыроднай спадчыны Рэспублікі Беларусь;

далучэнне моладзі да адукацыйнай, культурнай i грамадскай дзейнасці;

пашырэнне i паглыбленне інтэлектуальных i пазнавальных магчымасцей навучэнцаў;

эстэтычнае выхаванне i фарміраванне мастацкага густу; выяўленне i заахвочванне таленавітых дзяцей i падлеткаў, прадстаўленне дадатковых магчымасцей для ix самарэалізацыі; папулярызацыя фотамастацтва сярод дзяцей i моладзі.

Фотаконкурс праводзіцца па наступных намінацыях:

«Мой дом» (фотаздымкі пейзажа (сельскага iгарадскога);

«Водная прастора» (фотаздымкі рэк iазёр);

«Дзікі свет» (жывёльны свет Беларусі);

«Вышыня» (фотаздымкі з вышыні птушынага палёту, зробленыя з пілатуемых iбеспілотных лятальных апаратаў);

«Людзіiпрафесіі» (фотаздымкі, якія характарызуюць прадстаўляемую прафесію, раскрываюць яе сутнасць);

«Асобы iпакаленні» (фотаздымкі партрэтнага жанру (адзіночныя, парныя цiгрупавыя фотаздымкі людзей), якія адлюстроўваюць нацыянальны каларыт (знешне) iракрываюць беларускі характар, самабытнасць, загадкаваць душы чалавека);

«Жывыя традыцыі» (рэпартажныя фотаздымкі, якія падкрэсліваюць народныя традыцыі, характар iнацыянальныя асаблівасці жыхароў Беларусі, звычаіiшматвекавую сувязь пакаленняў (нацыянальныя святы, вяселлі, абрады);

«Спадчына» (фотаздымкі гістарычных iкультурных аб'ектаў, помнікаў архітэктуры Беларусі);

«Манахром» (фотаздымкі, у якіх прысутнічае градацыя аднаго колеру рознай танальнасці (ад светлага да цёмнага), рознай тэматыкі;

«ТэхнаРух» (рэпартажныя фотаздымкі, якія прысвечаны тэхнічнай творчасці: работа ў аб'яднаннях па інтарэсах тэхнічнага накірунку, спаборніцтвы па тэхнічных відах спорту).

Па намінацыях «Жывыя традыцыі» i«ТэхнаРух» на конкурс прадстаўляецца адна серыя фотаработ, якая ўключае да пяці фотаздымкаў аднаго аўтара.

Асноўныя крытэрыі ацэнкі конкурсных работ: арыгінальнасць сюжэту; мастацкае адлюстраванне iраскрыццё тэмы пры дапамозе фатаграфіі; тэхнічная якасць фотаздымка.

Патрабаванні да конкурсных работ.

Фотаздымкі павінны быць зроблены на тэрыторьп Беларусі.

Фотаздымкі павінны быць прадстаўлены ў каляровым цічорна- белым варыянце на фотапаперы фармату ад 20 да 30 см па доўгаму боку (без паспарту). Абавязкова прадстаўляецца электронны варыянт фотаздымка ў фармаце JPEGне менш чым 2000 пікселяў па леваму краю. Фотаздымкі, якія не адпавядаюць дадзеным патрабаванням, да фотаконкурсу не дапускаюцца.

На зваротным баку кожнага фотаздымка павінны быць наступныя дадзеныя:

назва работы, прозвішча, імя, імя па бацьку аўтара (цалкам), узрост, назва ўстановы адукацыі з указаннем вобласці, раёна, адраса iнумара тэлефона.

Конкурсныя матэрыялы прадастаўляюцца ў ДУА «Ганцавіцкі РЦДЮТіК» да 15 верасня 2018 г.